Veelgestelde vragen

Ontvangst en volgen van de bestelling

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je snel een e-mail met informatie over het volgen van jouw pakket.

We bieden een zeer grote collectie aan met 3 dagen levering vanuit ons magazijn in Frankrijk. Het gaat hierbij om producten met een afmeting van 40x50 cm, waarbij vermeld wordt ‘3 dagen levering’.

Als je kiest voor een op maat gemaakt product, zoals onze gepersonaliseerde pakketten, grote maten, etc. met de vermelding ‘Verzonden vanaf onze werkplaats’, dan worden deze producten rechtstreeks vanaf onze werkplaats in China verzonden. Levering duurt meestal 2-3 weken na verzending. Externe factoren
(zoals vertragingen, staking, douane controle, COVID-19, enz.) kunnen de levertijden beïnvloeden.

Ons logistieke team zorgt dagelijks voor de routering van alle pakketten tot de uiteindelijke levering. Als je recent bij ons besteld hebt, wacht dan tot de gegevens van de vervoerder automatisch worden bijgewerkt.

Op onderstaande link kun je met het trackingnummer controleren waar het pakket zich bevindt: TRACK MIJN LEVERING.

Afhankelijk van de bestelde producten, kan het voor komen dat de bestelling in meerdere pakketten geleverd wordt.

Als je bijvoorbeeld producten besteld die verzonden worden vanaf ons magazijn in Frankrijk, en je bestelt tegelijkertijd gepersonaliseerde producten, dan ontvang je twee verschillende pakketten en daardoor ook twee trackingnummers. Hetzelfde geldt voor grote formaten, deze moeten apart opgestuurd worden zodat ze niet gebogen worden.

Het is normaal dat je de pakketten op verschillende data ontvangt. Dit is afhankelijk van het vervoerbedrijf.

Elk pakket kan gevolgd worden op onze pagina Volg bestelling.

Je ontvangt meerdere pakketten als de bestelling meerdere producten bevat die vanaf verschillende locaties verzonden worden (bijvoorbeeld vanuit ons magazijn in Frankrijk en onze werkplaats in China).

Het is normaal dat je de pakketten op verschillende data ontvangt. Dit is afhankelijk van het vervoerbedrijf.

Het resterende deel is nog onderweg en ontvang je binnenkort.

Je kunt elk pakket volgen via de pagina Pakket volgen.

We geven de voorkeur aan snelle vervoerbedrijven, zodat we zo snel mogelijk kunnen leveren.

De producten die vanuit ons magazijn in Frankrijk verzonden worden, worden binnen Nederland door PostNL, en België door Bpost geleverd.
De gepersonaliseerde pakketten die vanaf onze werkplaats worden verzonden, worden met luchtvaartmaatschappijen en lokale vervoerbedrijven getransporteerd: PostNL in Nederland, Bpost in België, enz

Geen paniek, dit is normaal!

Als je bestelling recent geplaatst is, dan duurt het even voordat de informatie van de koerier wordt bijgewerkt.

De informatie over de producten die vanaf ons magazijn in Frankrijk verzonden worden, wordt snel bijgewerkt.

Als het gaat om onze gepersonaliseerde producten die vanaf onze werkplaats door de lucht vervoerd worden, dan is het normaal dat er geen update is tijdens de doorvoer tussen landen. Zodra het pakket in het land van bestemming is aangekomen, moet het wachten op de vervoerder. Als het product gescand wordt, dan wordt de informatie bijgewerkt.

Ons logistieke team zorgt dagelijks voor de levering van alle pakketten, tot aan de bezorging bij jou thuis.

Details over de producten

Al onze pakketten zijn 100% compleet en klaar voor gebruikt.
De inhoud van elk product is vermeld op het product blad. Je kunt kiezen uit verschillende afmetingen.

We besteden veel zorg aan elk product om jou de best mogelijke ervaring te bieden.

Je kunt de maat kiezen op de productpagina:

1) Schilderen op nummer: van 40x50 cm tot 90x120 cm;
2) Diamond painting: van 20x30 cm tot 80x100 cm.

De standaard maat is 40x50 cm. Alle pakketten uit onze collectie ‘3 Dagen levering’ zijn in Nederland en België verkrijgbaar in de maat 40x50 cm.

De grotere maten worden voor je op maat gemaakt. Zo hopen we aan al jouw behoeften te kunnen voldoen.

Jazeker! Figured’Art biedt de mogelijkheid om gepersonaliseerde pakketten te bestellen, met jouw eigen foto en wensen!

Een familiefoto, vakantie herinnering, je huisdier en meer: het is allemaal mogelijk.

Je kunt de gepersonaliseerde pakketten via de volgende links bestellen:

1) Gepersonaliseerde schilderen op nummer
2) Gepersonaliseerde diamond painting

Stuur ons een foto met goede resolutie. Alleen dan kunnen we de beste kwaliteit voor je maken.

Dit hangt af van je eigen keuze. Er zijn 3 opties:

1) Zonder houten lijst. Je ontvangt een pakket zonder lijst.

2) Met houten lijst. Je ontvangt een bouwpakket met een lijst die eenvoudig te monteren is. Je kunt onze montagevideo van 5 minuten kijken als hulp tijdens het monteren van de lijst.

3) Canvas gespannen in lijst. Je ontvangt het pakket reeds ingelijst. Bekijk onze video over het schilderen op nummer canvas gespannen in lijst.

We hebben een video gemaakt waarin de montage van de lijsten wordt uitgelegd.

Vertraging bestelling en retourvoorwaarden

Koop met vertrouwen! Onze nummer 1 prioriteit is klanttevredenheid. Als er zich problemen voordoen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via contact@figuredart.nl. Onze klantenservice zal snel antwoorden.

Je hebt 14 dagen de tijd om de artikelen, vanaf de datum van ontvangst, te retourneren.
Meer informatie op onze pagina LEVERINGEN EN RETOUREN.

Geretourneerde artikelen moeten in originele staat zijn (ongeopend en in de originele verpakking). De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket.

Let op: gepersonaliseerde schilderen op nummer en diamond painting kunnen niet geretourneerd worden omdat deze producten voor jou op maat gemaakt worden.

Meer informatie vind je op de pagina LEVERINGEN EN RETOUREN.

In het geval van een afwijking bij het ontvangen van jouw bestelling dien je binnen 3 dagen contact op te nemen met onze klantenservice. Dit doe je onder vermelding van het bestelnummer en duidelijke foto’s van het probleem. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing.

Als je een bestelling gedeeltelijk hebt ontvangen, controleer dan eerst of de bestelling niet uit meerdere pakketten bestaat.

Afhankelijk van de bestelling kan het zijn dat deze in meerdere pakketten geleverd wordt.
Als je bijvoorbeeld producten besteld die verzonden worden vanaf ons magazijn in Frankrijk, en je bestelt tegelijkertijd gepersonaliseerde producten, dan ontvang je twee verschillende pakketten en daardoor ook twee trackingnummers. Hetzelfde geldt voor grote formaten, deze moeten apart opgestuurd worden zodat ze niet gebogen worden.

Het is heel normaal dat je deze pakketten op verschillende data ontvangt. Dit is afhankelijk van het vervoerbedrijf.

Je kunt elk pakket volgen via de pagina Pakket volgen.

Als je zeker weet dat er geen tweede pakket afgeleverd wordt, dan kun je contact op nemen met onze klantenservice. Dit doe je onder vermelding van het bestelnummer en indien mogelijk met foto’s van het probleem.

Neem altijd eerst contact op met de klantenservice. Zij zullen je het meest geschikte retouradres geven.
De bezorgkosten van geretourneerde producten zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een fout van Figured’Art betreft.

Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen en geïnspecteerd, of als het gaat om een terugbetaling na een logistiek probleem dat onder onze verantwoordelijkheid valt, sturen we je een bevestigingsmail en betalen we binnen 14 dagen het bedrag terug.

Als de producten niet ontvangen zijn, met name de pakketten die vanuit onze werkplaats verzonden worden en na 60 dagen niet geleverd zijn, dan is er sprake van een probleem tijdens het transport.

Neem in zo’n geval contact op met onze klantenservice door te mailen naar contact@figuredart.nl. We zullen de producten gratis opnieuw opsturen en je krijgt van ons een kortingscode voor je volgende bestelling.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op naar info@figuredart.nl